Hvert år spør vi også hvilke nyhetskilder respondentene bruker i løpet av en uke, og i år ser vi en økning flere steder. 61 prosent bruker nettaviser i løpet av en uke, mot 56 prosent i 2020. 34 prosent oppgir å bruke 24-timers nyhetskanaler på tv, en oppgang på 5 prosentpoeng fra i fjor. Det er også en liten økning på to prosentpoeng i andelen som følger med på de vanlige nyhetssendingene på tv. Andre medieundersøkelser, som Norsk Mediebarometer, melder om lignende stigning.
Etter en topp i fjor hvor 52 prosent oppga å lese nyheter via sosiale medier, synker bruken i år til 44 prosent. Det er omtrent tilbake til 2019-nivå, hvor 45 prosent leste nyheter på sosiale medier i løpet av en uke. Denne nedgangen bør ses i sammenheng med økningen i bruk av andre nyhetskilder, og den oppmerksomheten som rettes mot problemet med desinformasjon i sosiale medier.